Det bilden säger mig är trygghet

Idag hände något lite ovanligt (det händer mig inte ofta). Det plingade på dörren, mamma bad mig öppna. Han såg faktiskt lite läskig ut när jag tittade ut genom "dörrhålet". Han såg jätte stor ut och desutom höll han i något. Jag öppnade iallafall för att se vem det var och vad han ville.

-Hej jag säljer rit teckningar sa han
Medans han bräddlade igenom de alla fina teckningarna.
-Är det du som ritar dem? frågade jag.
-Det är jag och min kompis som ritar dem, dem kostar 20kr st. Och fortsatte att visa mig varenda teckning.
-Dem är verkligen jätte fina, men jag är inte intresserad.

Han accepterade det och gav mig en teckning ändå och sa nästa gång kanske du kan köpa då och så gick han.
Jag trodde han skojade först men han gick verkligen ut från porten. Jag reagerade fort gick ut till balkong och ropade på honom. Han kom genast.

-Vänta lite du ska få pengar iallafall sa jag. Jag hämtade 20kr och gav honom det bara för att han hade varit så generös och get mig en teckning även fast jag inte hade betalat.

Så himla gulligt och snällt utav honom att ens ge mig en när han säljer det. Han var verkligen värt det, jag hade inte kunnat sova annars för att jag skulle haft så stor ångest! Men bra att jag hann be honom att komma tillbaka, är glad för det hihi.

Bilden jag fick var jätte fin. Det bilden säger mig är trygghet.





Kommentarer
Anonym

vi köpte också en bild utav honom :P

2009-10-22 22:50:34



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig:)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0