En lång dag

Idag har det varit en riktigt lång dag för mig. Idag på praktiken kom Lena på besök. Jag berättade saga för barnen och gjorde lite teater samtidigt för dem. Lena, praktikanten och min handledare tittade också på vilket kändes jobbigt haha. Men jag körde min grej och barnen tyckte om det, de var det viktigaste.

Efter praktiken hade jag tandläkar besök, det gick bra. Jag hade fina tänder sa tandläkaren. Men han tog ändå bort lite tandsten men vilket var jätte lite. Han ville nog bara ha kvar mig där, han var lite små flörtig hela tiden haha. Men han var rolig:)

Jag mötte Gaby och Stephanie efter och åkte till stan. Sen mötte vi Claudia och Irene också. Vi tittade affärer lite fram och tillbaka. Jag köpte en skinnjacka och en väska:) väskan var faktiskt jätte billigt 149 kr bara. Och den hade kostat 399 innan. En väldigt bra köp! Jag behövde en lite större väska också.
Vi blev hungriga efter ett tag. Vi gick till donken, när vi beställde så skämde dem ut oss mig, Gaby och claudia. Vi skulle betala med kort men det gick inte. Han ba "Du har inte pengar" med en mörk röst. sådär framför alla. Då sa jag, det har jag visst? vet att jag har. Vi var tvugna att gå och ta ut pengar och betala kontant. Med flit gick jag till hans kassa igen så han skulle fatta att han gjort bort sig. Och att det är deras maskin som är trög. Jag vart så arg, men han bad om ursäkt. Bara för det när jag fick min Qp så sa jag att jag ville ha en nygjord (för det fanns redan några i skåp).

Sedan vid 18 var det dags för minnes stunden. Det var fullt med människor och alla var där för att stödja vårt land. Vad gulligt:) Det jag kan säga Fuersa Chile! vi stödjer er.
Jag träffade på en massa folk. Vilket var trevligt. Jag såg även en viss person som jag inte vill säga namnet på. Jag hade inte sett den personen på flera månader. Känndes lite konstigt på olika sätt. Men ändå skönt på ett annat sätt och ändå lite svårt. Men jag är stark!

Dagen slutade inte då. Jag åkte till dansen efteråt. Jag och Zoe dansade lite, vi pratade messt. Vi hade lite saker att prata om. så det var värt det. Jag fick veta en sak som inte gjorde mig glad. Men ingen idea att ens bry sig. Bara idioter som inte har några liv. Men en sak är jag i alla fall säker på. Det var skönt att träffa min vän Zoe. Äntligen, har saknat henne så!

Jag mötte tjejerna i stan igen och då åkte vi hem till stephanie. Där umgicks vi,pratade om massor, åt godis och vit chocklad. Alla har ju lov nu men inte vi i min skola, så Gaby och Claudia skulle sova hos Steph. Jag fick sedan sällskap hem av dem. Och nu ligger jag här.

Äntligen! Nu ska jag sova, skrivit en hel bok typ. Imorgon blir det en lång dag igen. Då blir det Kryssning! NICE:)



                                                          
                                                              Minnes stunden


Gabys outfits idag! haha



 


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig:)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0