Tisdag, problem med sl

Hej alla glada! fint det har varit idag, hur skönt som helst. Jag gick upp klockan 7 i morse. Hann snabbt in i duschen, passade på att tvätta mitt hår. Jag skyndade mig till tåget för att inte missa. Jag fick tyvär gå i blöt hår för att jag inte hann torka. Mamma skulle blivit galen om hon hade set mig.

Tåget var i tid BRA! tänkte jag för tågen är nästan alltid sena. Just idag bestämde jag mig även för att ta en lite senare tåg. Tåget stannade kvar i Södertälje hamn ett bra tag innan den börja röra sig igen. Jag bet ihop och tänkte "hoppas den här skiten åker snart, min busss åker om 3 min". Jag blev så arg jag var framme i södertälje centrum 08:22 och min buss åkte 08:16. Det ska alltid vara något fel med tågen helt otroligt.

Jag träffade på Daniel från min skola han hade suttit på samma tåg. Väntade på nästa buss tillsammans med honom i 23 minuter ungefär. Daniel fick messa Lena för hämtning. Haha jag har gjort det så många ggr att de inte tror på mig längre. Vi tog X bussen mot nykvarn så vi var framme snabbare än vanligt. Då lyssnade vi på hans mp3 för jag hade glömt mina hölurar hemma:(

Eftersom jag inte har några lektioner så får jag göra det jag har kvar att göra. Jag gjorde då min skriv uppgift. Min skoldag var inte sådär jätte rolig direkt. Men maten smakade bra;) Jag fick lasange medans alla åt äcklig fisk:P

Jag åkte hem direkt efter lunch, de gjorde några andra med. När vi kommer fram till Södertälje så är det ersättningsbussar till Södertälje hamn. Det var inte lite folk heller som skulle på bussen. Jag och Daniel vart skit sura, först på morgonen sen när man ska hem? När vi kommer till Södertälje hamn så var vårat pendeltåg sen hahah det var som ett skämt. Men Jag hade roligt hela vägen för vi pratade massor hihi:)

Vilken dag, det är inte ens första gången! Penndeltåg borde inte ens finnas. T-bana är mycket bättre





Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig:)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0