Varför vara ledsen när man kan vara glad?

 Det känns nästan som att jag kommer somna när som helst. Men bra att jag är trött nu när jag ändå ska upp tidigt imorgon. Bilden som ni ser tog jag för cirka en timme sen, men nu ser jag inte sådär pigg ut. Jag ligger som en död fisk på sängen.  

Idag var jag och mamma var barnvakter idag till Lukas och Filip. De är som godis för mig båda två, vill äta upp de varje gång. Vid ett tillfälle så grät Lukas jätte mycket både min mamma och pappa kämpade för att han skulle somna. Bebisen var hungrig men min syster var ju inte här, hon gick på bio med sin man. Vi kunde inte ge vanlig välling för han ammar. Saken är att han har en dålig vana att somna genom att amma "äta".
Min syster ringde och frågade om allt var okej och pratade med mamma. Jag tog Lukas, gick in med honom i rummet, släckte lampan och rörde om honom i famnen. Det tog ungefär 5 minuter och han somnade. Kände mig så bra! mamma kunde knappt tro det efter att hon och pappa hade kämpat så mycket haha. Jag fick honom att somna direkt hihi är bäst för barn.

Resten av dagen har jag pluggat och bara slappat. Jag var i skolan tidigare såklart och solade massor på min rast. Det kom massor med saker att välja mellan men inte blivit av. Jag har tänk mer på imorgon dagen måste vara fin, glad och pigg eftersom jag ska upp tidigt to my new work.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig:)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0